Binnengekomen berichten week 33 2024

Vaak krijg ik foto’s toe gestuurd wat net niet genoeg is voor een eigen artikel, maar ook zonde is om niks mee te doen. Daarnaast komen er regelmatig beeldreacties binnen op bestaande artikelen. Plus interessante persberichten, die zonde zijn om ze alleen op truckfan te laten zien, maar ook om welke reden dan ook geen eigen artikel krijgen. Hieronder een aantal van de dingen die ik de afgelopen week via mail, WhatsApp en privéberichten op de diverse socials toegestuurd kreeg.


Nishanti de Best had de Hyundai die altijd in Dortmund staat al eens eerder gestuurd, maar was nu in de gelegenheid een betere foto te maken.



Martijn Manrho spotte de leukste frietkar van Nederland.






Marco Havers: “Stond te kamperen in de haven van Lauwersoog.





Wassenaar kreeg dit weekend een prachtige nieuwe DAF XG, en Kleyn kreeg afgelopen maandag een prachtige gebruikte Volvo FH. Foto door collega Frank Klijn.

Lyst Reisen setzt weiter auf den erfolgreichen Stadtbus Citaro von Mercedes Benz | Lyst Reisen continues to rely on the successful Citaro city bus from Mercedes Benz


Daimler Truck AG:
Lyst Reisen continues to rely on the successful Citaro city bus from Mercedes Benz
The Franconian travel provider Lyst‑Reisen, based in Zellingen, is pushing ahead with its fleet modernisation thanks to 16 new Mercedes‑Benz Citaro buses. The new fleet will enter regular service in and around Würzburg from 1 September 2024. Sinisa Ristic from Mercedes‑Benz Buses Sales handed over the 11 solo vehicles and five articulated buses to the Lyst‑Reisen Managing Director, Stefan Lyding and Junior Manager, Marcel Lyding on 9th August 2024 in Neu-Ulm.

The Citaro modular principle
The current delivery highlights the impressive speed at which the bus company Lyst‑Reisen is bringing its fleet up to date. With this new acquisition, Lyst has procured a total of 55 Mercedes‑Benz Citaro city buses in just three years. The company’s main focus is on functionality and economy – areas where the Citaro has proven its worth for decades as a tried-and-tested modular concept. Combined with a high degree of customisation and a comprehensive range of services, the Citaro is the new foundation on which the fleet at Lyst‑Reisen is being built.

As in the past, the newly acquired equipment has been customised in keeping with the Lyst‑Reisen commercial fleet. The Franconian bus company’s 16 new Citaro city buses feature a comfortably equipped driver’s workplace, complete with a high safety-glass pane on the protective driver’s door. The safety package includes Sideguard Assist 2, Traffic Sign Assist, Attention Assist (AtAs), Tyre Pressure Monitoring (TPM), and entry and ambient lighting at door 1.

The air-conditioning system can be controlled separately for the driver’s workplace and the passenger compartment. CCTV covers the payment point at door 1, the entry area at door 2, and the passenger compartment. For the interior design, Lyst‑Reisen has opted for high-contrast accents to create a fresh interior. The colour of the yellow-green handrails matches the pattern in the upholstery fabrics. Wood-effect PVC flooring was chosen for the floor. The passenger information system is displayed via 18.5‑inch TFT monitors. Furthermore, Lyst‑Reisen provides free Wi-Fi in all vehicles.

About Lyst‑Reisen
The family-owned company Lyst‑Reisen started operations in 1989 with a single coach and has consistently expanded over the years since. Just one year later, the bus company extended its range of travel services and added school transport routes to its portfolio. Today, Lyst‑Reisen is operational on public transport routes in the Würzburg and Fürth regions and organises national and international touring coach travel. Lyst‑Reisen is also active in rail replacement bus services throughout Germany. The fleet currently comprises 125 vehicles, including 25 touring coaches and 100 scheduled-service buses.


PR Volkswagen Bedrijfswagens:
Vernieuwde Volkswagen Crafter nu te bestellen vanaf € 37.350
Met de vernieuwde Crafter gaan ondernemers nu nog slimmer, efficiënter en veiliger aan de slag. Alle modellen zijn voortaan standaard extra rijk uitgerust en beschikken over een digitale cockpit. Aanvullend zet de Crafter stappen met een nieuw infotainmentsysteem met (optionele) digitale stemassistent en ChatGPT-integratie. Het interieur biedt daarbij extra gebruiksgemak, ruimte en comfort. Ook is de standaard veiligheidsuitrusting flink uitgebreid, met parkeersensoren voor en achter, lane assist rijstrookmonitoring, verkeerstekenherkenning en front assist noodremassistent. Voor een vernieuwde Crafter op maat is er keuze uit drie opbouwvarianten, diverse lengte- en hoogteversies en drie uitrustingsniveaus. Daarbij is de grote bedrijfswagen er met voor-, achter- of vierwielaandrijving en naar keuze met handgeschakelde of automatische transmissie. De vernieuwde Crafter is nu te bestellen en leverbaar vanaf € 37.350*.

Elke Crafter is voortaan standaard extra rijk uitgerust en beschikt over een Digital Cockpit, waarbij de bestuurder de weergave naar keuze kan instellen. Een centraal, vrijstaand infotainmentsysteem met een schermdiagonaal van 25 cm is standaard. Dit scherm is optioneel te koppelen aan het nieuwe Navigatie- en Multimediapakket, waarbij ook App-connect, digitale radio-ontvangst (DAB+) en de voorbereiding voor Connect Plus zijn inbegrepen. Met het optionele Navigatie- en Multimediapakket Pro is de Crafter uitgevoerd met een nog groter (33 cm) touchscreen, Bluetooth telefoonvoorbereiding (inclusief draadloos opladen), digitale spraakassistent en de hierboven genoemde features. De bediening is eenvoudig dankzij de knop die altijd toegang geeft tot het hoofdmenu, de overzichtelijke menustructuur en verlichte touchsliders voor binnentemperatuur en geluidsvolume.

Door diverse innovaties is de cabine van de Crafter nu nog comfortabeler ingericht. Zo heeft de traditionele handrem plaatsgemaakt voor een schakelaar en bij de versies met automatische transmissie bevindt de versnellingshendel zich nu op de stuurkolom.

Krachtig en veelzijdig als altijd
De vernieuwde Crafter is er voor elke ondernemer. Om te beginnen is hij leverbaar als Bestelwagen, Chassis Cabine en Pick-up. Afhankelijk van de inzet is hij er met voor-, achter- of 4Motion vierwielaandrijving en is er keuze uit diverse lengte- en hoogtevarianten. Bovendien is er een Crafter in de gewichtsklasse tot 5,5 ton. Uiteraard kan Volkswagen Bedrijfswagens ook voor de opbouw maatwerk verzorgen. De vernieuwde Crafter wordt geleverd met efficiënte dieselmotoren met vermogens van 103 kW/140 pk tot 130 kW/177 pk. Deze worden geleverd in combinatie met een handgeschakelde of automatische transmissie.

Comfortabele cabine en professionele uitstraling
Met de keuze uit de uitvoeringen Trendline, Highline en Exclusive maken ondernemers tevens maatwerk van comfort en luxe. Elke Crafter heeft nu standaard een schuifdeur rechts, sjorogen in de bagageruimte, LED-verlichting in de cabine, airconditioning, Radio Composition Color, een start/stop-systeem en parkeersensoren voor en achter. Ook rij-assistenten als Multi Collision Brake, Hill Hold, Front Assist, Lane Assist en verkeerstekenherkenning zijn inbegrepen. Afhankelijk van de gekozen uitvoering komen daar items als LED-verlichting, lichtmetalen velgen, een bestuurdersstoel met AGR- ergonomiecertificering en een achteruitrijcamera bij. Er zijn volop mogelijkheden om het niveau van comfort, veiligheid en gebruiksgemak aan individuele behoeften en wensen aan te passen.

Nu leverbaar
De vernieuwde Crafter is nu te bestellen en leverbaar bij de Volkswagen Bedrijfswagens-dealer. Als Bestelwagen is hij er vanaf € 37.350*, als Chassis Cabine vanaf € 38.000* en als Pick-up vanaf € 40.810*. De medewerkers van de Volkswagen Bedrijfswagens-dealer helpen graag bij het samenstellen van een ideale Crafter op maat en kunnen meer vertellen over de Altijd Door Service en de vier jaar garantie die bij elke Crafter is inbegrepen.

* Alle prijzen in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld, exclusief BTW, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage.

Ikonisch und historisch: Die Daimler-Motorkutsche mit Holzspeichenrädern.
Iconic and historic: the Daimler motorised carriage with wooden spoked wheels.


Sticht mit dem “EVO II”-Rad heraus: Die Hochleistungslimousine 190 E 2.5-16.
Stands out with the “EVO II” wheel: the 190 E 2.5-16 high-performance saloon.


Veredeln den Charakter eines Fahrzeugs und beeinflussen Kunst und Kultur: Die Räder von Mercedes-Benz.
Veredeln den Charakter eines Fahrzeugs und beeinflussen Kunst und Kultur: Die Räder von Mercedes-Benz.


Mercedes-Benz Media:
Mercedes-Benz wheel design: the ideal expression of sophistication and culture
Like a beautiful pair of handmade shoes or some sharp sneakers complete any outfit, a cars’ wheels are what influences the aesthetics of its appearance. With the perfect balance between functionality and design, they refine and define the character of every Mercedes‑Benz and bring it to visual perfection. For centuries, wheels have always characterised our streetscape – from carts to cars – and these four “feet” bring out the individuality of their owners in a special way. From timeless classics and style icons such as the “baroque wheel” of the legendary Mercedes‑Benz C 111 from 1969 to modern aero wheels with sculptural appearances, they are often an expression of their zeitgeist and influence art, culture and design.

Today, customers can choose from a wide range of wheels. In keeping with tradition, many designs follow overarching Mercedes themes. One example is the flat design, which can be found in various guises on Mercedes‑Benz, Mercedes‑AMG and Mercedes‑Maybach cars. Cross-spoke wheels in various configurations are just as much a part of the range as filigree multi-spoke models. Single, double or triple spokes enrich the programme. Different colours and polished surfaces set further accents. The ball-burnished surfaces of the forged wheels in the Mercedes‑Maybach model series represent the top end.

The first Mercedes moved the world on wheels with wooden spokes
The inventor of the motor car was also ahead of his time when it came to choosing wheels. Carl Benz built his patented motor car in 1886 on wheels with fine metal wire spokes. They dominated for many decades. It consisted of several parts and combined firmly bolted wooden spokes with a steel rim. The first Mercedes model drove from victory to victory at the 1901 race week in Nice on wheels with twelve wooden spokes each. This Mercedes 35 hp not only went down in history as a sensational sports car but is also widely recognised as the world’s first modern automobile.

Filigree wire wheels were popular in racing in the 1920s and 1930s
The lightweight yet robust wire-spoke wheels quickly became popular for sports cars. They were around 50 percent lighter than their robust wooden counterparts. For racing and record-breaking events, they were often fitted with sheet steel or aluminium covers. These “disc wheels” caused less air turbulence and therefore brought considerable aerodynamic advantages. One prominent example is the 200hp “Blitzen”‑Benz. In 1911, it was the fastest machine ever made, with a top speed of 228 km/h. Even aeroplanes and locomotives could not keep pace with it. The Blitzen Benz became a worldwide symbol of record-breaking achievement, and a legend that continues to have an impact to this day – even in art. In 1944, for example, the magazine “Esquire” published a series of racing illustrations by New York artist Peter Helck. Among others, it showed the then record-breaking driver Barney Oldfield at the wheel of the Blitzen‑Benz.

Coloured hubcaps and perforated trim rings: Icons of the 1950s boom and 1960s rock’n’roll
Beyond the flourishing motorsport sector, the sheet-steel disc wheel was used more and more frequently. It could be produced much more efficiently, and in large quantities. The pioneering 170 saloon from 1931 was the first to roll on these wheels. The design was crowned by small hubcaps with fine decorative lines, and proudly in each centre sat the Mercedes star. Various colours ranging from deep black to body colour as well as chrome-plated trim rings made it possible to fulfil individual customer wishes. Like their own footwear, customers could express themselves through their choice of wheels. Mercedes‑Benz further refined the design at the beginning of the 1950s. In addition to the hubcaps, perforated trim rings were added as a new design element. This gleaming chrome refinement celebrated its premiere in 1954 with the ‘Ponton‑Mercedes’ Type 220 (W 180) and the ambassadorial Mercedes‑Benz Type 300 b (W 186 III) saloon, the so-called “Adenauer‑Mercedes”. As the 1960s rolled around, the imperious Mercedes‑Benz 600 Pullman (W 100) also rode on these sheet-steel wheels. This iconic saloon was considered the best car of its time and was not only popular with state leaders – musicians such as John Lennon and Elvis Presley also drove the 600 Pullman.

The legendary 300 SL “Gullwing” Coupé, on the other hand, did not ride on pure-sheet-steel wheels. It was the first Mercedes‑Benz model with composite wheels. The wheel disc was made of steel, the rim of aluminium. Instead of five-wheel bolts, there was the option of a centre lock with a large wing nut as used in motor racing. With its iconic design, the 300 SL took people’s hearts and the cinema by storm. Its numerous celebrity owners included Hollywood stars Sophia Loren, Gina Lollobrigida, Tony Curtis and Clark Gable.

The SL became the dream car for the dream factory. It appeared in several films over many decades. Examples are “On the Beach” from 1959 with Gregory Peck, “The Betsy” from 1978 with Laurence Olivier and Robert Duvall, “The Rookie” from 1990 with Clint Eastwood, Charlie Sheen and Raul Julia, “Batman & Robin” from 1997 with Arnold Schwarzenegger and George Clooney, and “The Green Hornet” from 2011 with Seth Rogen and Christoph Waltz. Pop artist Andy Warhol elevated the 300 SL Gullwing to the Olympus of art in the 1980s with his “Cars” series. This sports car is a design icon and still enjoys cult status today.

“Baroque wheels” in iconic multi-spoke design powered the rebellious 1970s
Another iconic and still popular art motif is another gullwing: the legendary Mercedes‑Benz C 111 from 1969. With its super-sporty silhouette and forged multi-spoke aluminium wheels, it is a design icon of the 1970s. The wheel design conveyed a high-performance appearance in a contemporary context. Affectionately known as “baroque wheels”, the multi-spoke design characterised the style of many model series in the 1970s and 1980s – for example the 280 S to 300 SEL S‑Class models, the “Stroke Eight” saloons, the SL and SLC models and the S‑Class 116 model series.

Full-surface alloy wheels mobilised the wild 1980s
In the 1980s, Mercedes‑Benz developed minimalist 15‑hole and eight‑hole alloy wheels. Their design adopted a clear design language with their smooth appearance. The full-surface wheel was used across all model series, including the 190 E 2.3‑16, the most dynamic Mercedes‑Benz at the time. The “Baby Benz,” as it was affectionately nicknamed, quickly became another cult vehicle. One of them can be seen today in the Mercedes‑Benz Museum: the 190 E 2.3 driven by actor Nicolas Cage. Another prominent example of the 15‑hole wheel is the 500 SEL saloon (126 model series), which Michael Jackson also had in his fleet. The 15‑ and eight-hole wheels are timeless classics. Their full-surface design was later reinterpreted again and again in the current monobloc wheels from AMG and Maybach.

New variety of wheel designs from the 1990s onwards
From the 1990s onwards, a new variety of wheel designs emerged. An absolute highlight from this period is the ‘EVO II’ wheel on the 190 E 2.5‑16 high‑performance saloon. It still enjoys cult status today because it came directly from motorsport and replaced the previous small multi-hole alloys. The design is based on a star with six powerful arms. The cooling air openings allow a view of the generously dimensioned brake system. Form and function are combined to perfection here.

High-gloss turned and high contrast: aerodynamically optimised wheels for electric models
New challenges and trends in wheel design arise from purely electrically powered models. They require wheels that are aerodynamically optimised for efficiency and range, as well as looking great. The formal conflict of objectives between aerodynamically necessary closed surfaces – what are referred to as “aeroskins” – and sporty, elegant designs with maximum size effect is resolved by the technology of high-gloss turning. Silver spokes and accents as well as black surfaces are used in a high-contrast interplay. Aero wheels with weight-optimised plastic inserts are also available for the first time across the Mercedes‑Benz electric range. The wheels, which feature elements with hot-stamped silver star patterns on a black background, have a particularly striking appearance.

A current aerodynamic highlight is the 20‑inch wheel for the EQS SUV. With a star-shaped aerodynamic cover made of plastic, it is perfectly matched to the flanks of its SUV tyres, which are also aerodynamically optimised. This wheel is a good example of the successful interplay between function and appearance.

A look into the future: VISION EQXX, Vision One‑Eleven and VISION AVTR
What will the wheel of the future look like? Show cars and concept vehicles give a first glimpse of what is to come. The operational concept vehicle VISION EQXX rides on lightweight magnesium forged wheels in a semi-transparent double-spoke design with rose-gold accents. Until now, magnesium has only been used for wheels in motorsport. Together with the tyres, which have low rolling resistance and improved aerodynamic geometry, the wheels increase the range. The EQXX’s record of more than 1,200 kilometres on one battery charge is also thanks to this.

With the Vision One‑Eleven, Mercedes‑Benz has presented a sports car study that combines a highly dynamic design language with innovative, all‑electric drive technology. The wheel design of the Vision One‑Eleven features highly structured elements reminiscent of the windings of electric motors – a clear reference to the modern, all‑electric drive. The wheels form a vivid contrast to the iconically reduced and smooth body shape of the vehicle, which is reminiscent of a sculptural work of art.

Whether it be performance or status, the wheel will continue to be a means of expressing sophistication and culture in the future. The “bubble wheels” of the Mercedes‑Benz VISION AVTR provide a futuristic outlook. The film “Avatar” served as inspiration for their design. The treads and the illuminated spokes merge to form a completely new type of wheel sculpture. Thanks to their almost spherical shape, the wheels enable new driving movements and a small turning circle. This is because they minimise the contact surface of the tyres with the ground. All four wheels can change direction individually. In other words, they can move forwards, backwards and even diagonally – exceptionally functional and visually perfect.



Personenkraftwagenspots door Martijn Manrho.



Leo van der Molen: “Deze op mijn vakantie adres tegen gekomen in leutkirch im allgau“. Leuk zo’n Lemeire Type H!

Scania 40R
Scania Benelux:
Rene Lammers Transport zet eerste stap in verduurzaming wagenpark met Scania 40R BEV
Onlangs nam Rene Lammers Transport uit het Noord-Brabantse Vlijmen een Scania 40R BEV 6×2 bakwagen in gebruik. Het is de eerste elektrische truck in het wagenpark van de transportspecialist, maar de directie van het bedrijf pakt wel meteen door. Op het eigen terrein zijn al vergevorderde voorbereidingen getroffen voor een eigen laadstation. “De trafo is al geleverd en in de komende weken wordt alles aangesloten,” vult Harriëtte van Oers, directeur van Rene Lammers Transport, aan.

Samen met haar twee zoons Bjorn en Rens Lammers vormt Harriëtte van Oers de directie van Rene Lammers Transport. “Dertien jaar geleden overleed Rene Lammers. Dat was natuurlijk een hele schok, maar we moesten wel verder. En nu hebben we met z’n drieën de dagelijkse leiding over het bedrijf. Uiteraard worden we daarbij bijgestaan door onze medewerkers waarvan de meesten al jarenlang bij het bedrijf werken.”

Rene Lammers Transport is een echte specialist in het bijzonder vervoer. Men beschikt daarvoor over een veelzijdig wagenpark van 12 trekkende eenheden uitgerust met zware laadkranen en (elektrische) Kooiapen. Onder het getrokken materiaal zijn veel uitschuifbare semi-diepladers. Hierop wordt veelal zwaar materiaal vervoerd voor diverse Railinfra opdrachtgevers. Dit zijn belangrijke opdrachtgevers waarvoor door het hele land logistieke activiteiten worden uitgevoerd. Maar het materiaal wordt ook voor andere opdrachtgevers ingezet, zoals een drinkwaterbedrijf en diverse bouwbedrijven.

“De aanschaf van de nieuwe elektrische Scania hebben we samen met onze opdrachtgever DSG voorbereid en uitgevoerd, ”vertelt Harriëtte van Oers. “Deze groothandel in bouwmaterialen wil in haar gehele keten duidelijke stappen zetten in duurzaamheid en wij wilden ook aan de slag, gewoon ergens beginnen. Het resultaat van deze samenwerking is deze Scania 40R BEV waarmee we voor DSG in deze regio hout en bouwmaterialen gaan distribueren. Ik ben trots op wat we met deze nauwe samenwerking hebben gerealiseerd. ‘Samen Bouwen aan Beter’ wordt hiermee echt in de praktijk gebracht. Onze chauffeur Dennis staat te trappelen om met de truck op pad te gaan.”

De Scania 40R BEV 6×2 is uitgerust met een batterijpakket met een geïnstalleerde capaciteit van 624 kWh. Afhankelijk van de omstandigheden en de lading kan het bereik van de truck oplopen tot ca. 500 km. De elektrische machine heeft een vermogen van 400 kW; vergelijkbaar met zo’n 540 pk. De 40R BEV van Rene Lammers Transport is de eerste Scania BEV bakwagen van de nieuwste generatie die Scania in Nederland aflevert.



Eric ten Barge van giftdigger stuurde foto’s van hun nieuwe Ford Courier.

Augustus 2023 werden een aantal sporen vervangen.


Paar foto’s van de sporen die nu af zijn en een foto van de huidige constructie werkzaamheden


Deze sporen zijn niet recent vervangen, maar het zonlicht stond er zoo mooi op!!


is vergelijkbaar met de foto van vorig jaar


detailfoto van de vernieuwde sporen (en asfaltweg)


Tarik Speelman stuurde foto’s van (werkzaamheden aan) het grote spoorwegenplacement Kijfhoek. In de toekomst kunnen we nog meer railbeeld van Tarik op deze site verwachten!


Martijn Manrho: “Al sinds 2002 bij de huidige eigenaar.


Deze BMW-rijder met zelfkennis werd vastgelegd door een vakantieganger die liever deze foto niet als eerste hit op Google heeft als je op diens naam zoekt.







Een andere vakantieganger die om dezelfde reden liever anoniem blijft stuurde een prachtige oude Saab met koplampwissers.



PR Polestar:
De eerste Polestar uit de VS: productie Polestar 3 gestart in South Carolina
Polestar (Nasdaq: PSNY) is in South Carolina, VS gestart met de productie van de luxe SUV, de Polestar 3. Het is de eerste Polestar die op twee continenten wordt geproduceerd en de exemplaren die in de VS worden gebouwd zijn bestemd voor de Amerikaanse en Europese markt. De productie in de VS is aanvullend op de productie in Chengdu, China waar de Polestar 3 al werd gebouwd.

Thomas Ingenlath, CEO van Polestar: “De start van de productie van Polestar 3 in de VS is een cruciale stap voor ons. We bieden onze klanten in Amerika een elektrische SUV die in Amerika is gebouwd. En door de in South Carolina geproduceerde Polestar 3 ook naar Europa te exporteren, versterken we onze business op een breder vlak. De Polestar 3 heeft uitstekende recensies gekregen van de wereldwijde media en de interesse van consumenten is groot.”

De onderneming neemt nog meer stappen om zijn bredere productievoetafdruk te diversifiëren. Vanaf medio 2025 start Polestar dan ook met de productie van de Polestar 4 in Zuid-Korea.

De asset-light aanpak van Polestar op het gebied van ontwikkeling en productie stelt het merk in staat om te profiteren van de competentie, flexibiliteit en schaalbaarheid van zijn partners en grote aandeelhouders.

De Polestar 3 is de performance SUV voor het elektrische tijdperk, die Scandinavisch design en geavanceerde technologie combineert met een uitstekende rijdynamiek. Hij beschikt over de nieuwste hightech features zoals de gecentraliseerde core computing aangestuurd door NVIDIA en een arsenaal aan geavanceerde veiligheidssystemen.



Victor Bart bezocht het beroemde autokerkhof in Zweden.




De enige andere bezoeker bleek dezelfde smaak te hebben!


Tren van der Salm was de koper van mijn vorige SLK. Nadat er meerdere SLK’s op de weg zijn gehouden met onderdelen uit mijn oude liefde, zijn de niet-bruikbare onderdelen vorige maand bij het oud ijzer gegaan. Doet toch pijn deze foto, dit was de fijnste auto die ik ooit heb gehad.



Mike van Stein had een puik Unimog-duo voor de lens.


Jirka Sirka naar aanleiding van het Škoda Xena artikel: “This was my last Liaz…




Mike van Stein spotte een MAN KAT en twee Scania’s.






Jakob Dekker: “Bij het opruimen van de digitale archieven kwam ik wat aardige plaatjes tegen. Volgens mij uit 2007 en gemaakt tijdens de toenmalige Reinigings Demodagen te Lelystad. Op de achtergrond staat zelfs nog een voertuig dat jouw Friese hart goed zal doen.


Iemand die anoniem in de file stond spotte deze hele vroege BYD: “Zijn in totaal 9 van in Nederland, allemaal uit 2018

Foto © Tom Gerards


Smith Communicatie:
Circuitdag Against Cancer brengt lach op gezicht van jonge kankerpatiënten
Vandaag
(afgelopen woensdag, red.) beleefden zo’n 150 zieke kinderen met hun gezin een dag vol actie en plezier tijdens de 19e editie van de Circuitdag Against Cancer op TT-Assen. Elk jaar zorgt deze dag voor een waardevolle onderbreking aan de dagelijkse strijd en zorgen die de ziekte kanker met zich meebrengt, doormiddel van bijzondere activiteiten. Zo konden de kinderen meerijden in raceauto’s, snelle motoren en Dakartrucks. Ook kon de actie worden opgezocht op een politieboot op het water. Daarnaast werd er een cheque overhandigd met het opgehaalde geldbedrag waarmee Stichting Against Cancer compleet verzorgde familiereizen kan organiseren. De Circuitdag wordt mede mogelijk gemaakt door gewaardeerde sponsoren, de meer dan 100 coureurs en BN’ers die zich belangeloos inzetten. Zo waren o.a. Rintje Ritsma, Kimberley Maasdamme, de Dikdakkers, Jeffrey Buis en Rob Hartog aanwezig om de families een onvergetelijke dag te bieden.

Nog meer herinneringen maken tijdens familiereis
Tijdens het evenement werd bekendgemaakt dat er €81.195 is opgehaald. Deze opbrengst zal worden gebruikt voor het financieren van de familiereizen georganiseerd door Against Cancer. Dit zodat gezinnen nog meer onvergetelijke herinneringen kunnen maken met elkaar. “Ik blik terug op weer een geslaagde editie vol met blije gezichten en waar de vreugde overheerste van het vechten tegen de verschrikkelijke ziekte. Dat is waar we het voor doen. Daarnaast zijn we ontzettend dankbaar voor de steun en het prachtige bedrag dat is opgehaald. Dit biedt een mooi toekomstbeeld en daarnaast kijken we uit naar volgend jaar, want dan vieren we onze jubileumeditie,“ aldus Patrick Boxem, voorzitter van Stichting Against Cancer.

Deelnemende bedrijven
Circuitdag Against Cancer wordt mede mogelijk gemaakt door: Aarnink Vleeswaren, ANWB, Arai Helmet, Aviko, BERG, Begra Group, BMW, Bidfood, Blycolin, Brandweer Drenthe, Bresc, Broodheeren, BR Media Producties, Cooster coaching accountants, Damen Motorkleding, Van Dijk Groothandel, Dijkstra’s Broodspecialiteiten, Droogers Koel- en Keukeninnovatie, DSA Logistiek, Evenementenservice.nl, Facility, Fortuna Carpaccio, Furori, Franky’s Food, Faceworks, Gemeente Assen, Hotel de Koekoekshof, Göritzlehner, Innobikes Assen, ITicon, Kapitaal Tattoo, Kees Smit Tuinmeubelen, Kerstpakketten.nl, Klijnsma Steigerbouw, Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging, Kerstpakketten.nl, Koninklijke Marechaussee, Kuiphuis Kraanverhuur, MBH Consult, Ministerie van Defensie, Mocca D’or, Mondial Movers Henneken, Oliehoorn, Partytentverhuur Assen, PartyZaan, Pelikaan Groepsreizen, Politie, Pomper, Rottingshuis Aannemingsbedrijf, Runnersworld, Sanders Heftrucks, Sandifort id, Schermclub Den Bosch, Sem productions, Simsport Racing International, Smith Communicatie, Spijkerman Evenementenverhuur, The Windmill Cast Iron, Truckers voor Goede Doelen, TT-Circuit Assen, Van Dijk Groothandel, Van Geloven, Van Wijk, Venema Communicatie, Vereniging Kinderkanker Nederland, Voskamp Bouw en Industrie, Vuur&Rook, WE-Inflate, WMD en Yamaha.

Over Stichting Against Cancer
Stichting Against Cancer zamelt geld in voor de ondersteuning van kankerpatiënten en organiseert evenementen en reizen voor gezinnen met zieke kinderen. De stichting werkt samen met de Vereniging Kinderkanker Nederland (VKKN) en is partner van het Prinses Máxima Centrum. Het doel is om gezinnen een onbezorgde dag te bezorgen en bij te dragen aan hun welzijn. De stichting wordt volledig bestuurd en gedragen door vrijwilligers.

Foto © Cor Klok

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *