Nieuwe MAN volume combi voor Van der Hoek Joure

Afgelopen weekend heeft Tjisse van der Hoek uit Joure zijn nieuwe combinatie in gebruik genomen. Het MAN TGX 26. 440 6×2-2 LL chassis en de Wecon opbouw zijn een uitermate doordacht concept. Er is met alles rekening gehouden. Laadlengtes en hoogtes zijn allemaal exact afgestemd op de wettelijke maten en de te vervoeren pallets/ boxen. Van der Hoek heeft zijn jaren lange ervaring allemaal weten te stoppen in deze volume combi. Met o.a. kleine banden, een uitgekiende aandrijflijn, luchtvering op alle assen en een hefbare naloopas is ervoor gezorgd dat deze combi aan alle eisen van van der Hoek voldoet.
Dat Tjisse van der Hoek, van het gelijknamige transport bedrijf uit Joure, voor de MAN gekozen heeft, heeft vooral te maken met de relatie met Wierda Bedrijfswagens. De positieve testrapporten over MAN die onder meer door TÜV uitgegeven zijn, hebben daarnaast de nodige invloed hierop uitgeoefend. Wemacon uit Nijverdal heeft er daarnaast voor gezorgd dat de Wecom opbouw en aanhanger helemaal aan de eisen van van der Hoek zijn aangepast.


Transportbedrijf van der Hoek is een modern en onafhankelijk transportbedrijf. De laatste jaren manifesteert het zich, tot ieders tevredenheid, steeds meer als verhuisbedrijf.
Het werkterrein is geheel Europa, maar ze zijn gespecialiseerd in het verhuizen van emigranten en/of bedrijven van en naar Scandinavië (in het bijzonder Zweden). Daarnaast transporteert van der Hoek volumegoederen (op pallets of als losse lading) en voert het roadshows uit. En er wordt veel gedaan in boottransporten.

Dat van der Hoek veel naar (het koudere) Scandinavië rijdt is ook terug te zien in de MAN truck. De grote en zeer stille XXL cabine is extra goed geïsoleerd om ook in deze gebieden vooral ’s nachts warm te blijven. Ook ontbreken natuurlijk de standkachel en de stoelverwarming niet. De linker stoel verwarming mag ook nog eens een superluxe Recaro stoel verwarmen. Voldoende rijderscomfort dus. En de vier grote verstralers op het cabine dak geven veel licht op de donkere wegen. Samen met 1200 liter brandstof aan boord kunnen de lange Scandinavische wegen met een gerust hart gereden worden. Kortom, helemaal klaar voor de rit.

No Responses

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *