In oktober 2009 was er op de Mack en Speciaal transport dag een heel bijzondere GINAF van Pouw te zien. Volgens de grille was het een Ginaf X5450-S, maar dat was het vorige type. Er was namelijk een as bijgeplaatst, zodat er een zesasser ontstond! De extra lange kipbak kwam van Gijsbertsen. De bedoeling was om hem onder lzv-vergunning met 60 ton totaalgewicht over de weg te laten rijden, maar daar waren helaas niet alle instanties het mee eens. De truck is jaren door Pouw gebruikt op hun enorme terrein in Utrecht, maar is onlangs verkocht via Kleyn trucks. Inmiddels is hij omgebouwd tot bus en doet hij dienst op IJsland, maar dat is een heel ander verhaal.
Als ik het kenteken invoer op vwe.nl geeft deze aan dat de auto gedemonteerd is. Deze zullen we niet meer tegen gaan komen.
In de beleidsregelsvoor LZV is vastgelegd dat er een minimale laadlengte dient te zijn van 18 meter. Lijkt me in geval van dit voertuig niet haalbaar. Soortgelijke “grap”was het als LZV op de weg zetten van een deelbaar containerchassis om zodoende 2 beladen 20 voet containers te kunnen vervoeren op een normale trekker/oplegger combinatie met een GVW van 60 ton.